Stå upp-gympa att göra hemma

Longevity som livstil - Filosofisk fitness

Created with Sketch.

Stå upp-gympa att göra hemma

Gympa att göra hemma

Gympa hemma är ett måste i dessa tider. Muskler och syreupptagningsförmåga i all ära men är inte gemenskapen och glädjen i gympan minst lika viktig. Hur ska vi få till den när vi gympar hemma?

Stå upp-gympa för glädje och gemenskap online

Nu börjar Hemmagympan online med fröken Humla komma igång. Den här veckan, 30 mars-3 april kör vi följande schema för LIVE-passen:

  • Mån, ons & fre kl 11: Sitt ner-gympa – klassisk musik (ca 25 min)
  • Tis & tors kl 15: Stå upp-gympa – instrumental partymusik (ca 45 min)

Stå upp-gympan Live tis 31/3 kl 15

Ladda genom att klicka dig till Youtube redan nu och fixa påminnelse. När du ändå är där gör tummen upp och lägg en uppmuntrande kommentar så bidrar du till glädje och gemenskap.

4. Stå upp-gympan tis den 31 mars
Watch this video on YouTube.

Bli medlem för ännu bättre gympa att göra hemma

Den här veckan är alla pass öppna för alla. Alla måste hinna komma in i Hemmagympan online. Så passa på att tipsa vänner, grannar och släktingar om möjligheten att hemmagympa online som gympa att göra hemma. Sen blir passen mer och mer exklusiva. Så har du ännu inte registrerat dig som medlem på brons (gratis) eller silver (kostnad för din förening och/eller dig).

Och när du har blivit brons- eller silver-medlem loggar du in till din gympasal antingen högst upp eller längst ner på här på urforma.nu. Eller här.

Planen för Stå upp-gympan den här veckan

Vi ska hålla tiden! Börja i tid är inget svårt. Sluta i tid är svårare. För mig. Det är därför det är bra att ha en bra spellista. Ibland spelar jag dock om samma låt och då håller ju inte tidsplanen. Men den här gången tänkte jag räkna in att jag kör dubbelspelningar. Smart, va! Du som vill vara förberedd kan lyssna in spellistan på Spotify. Men räkna med att den ändras om. In i det sista.

Gympa att göra hemma

Rörelserna vi gör är totalt hopplösa. Obs. klassiskt gympaledare-skämt. Det innebär att det inte ingår några hopp. Däremot har vi en unik rörelse som ger bättre effekt än hopp för de som inte bör hoppa. Vi kommer att få med HIIT, högintensiv intervall-träning också det i en anpassad form utvecklad av er fröken Humla. Styrketräningen är till viss del inspirerad av 1990-tals metoden som lever kvar: Callanetics. Men styrkan vävs också in i i HIIT:en. Och hela tiden svävar längtan efter att på något magiskt vis få med den välbehagliga känslan från vattengympan fastän vi är på land…

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.